تشریح اهم عملکرد و فعالیتهای بهزیستی استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر به معرفی بخشی از عملکرد و فعالیت های بهزیستی در حوزه های تخصصی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر به معرفی بخشی از  عملکرد و فعالیتهای  بهزیستی سمنان در حوزه های تخصصی  پرداختتند.

وی گفت : استان سمنان با ۹۷۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت، یکی از استان های وسیع ایران به شمار می آیدکه حدود ۵/۹۸ درصد مساحت کشور را شامل  می باشد، این استان در حال حاضر دارای ۸ شهرستان است. بر اساس آخرین نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، استان سمنان دارای جمعیتی برابر ۷۰۲۳۶۰نفر در سال ۱۳۹۵می باشد.

 علیرضا ایزدپور  با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی در جلوگیری از  بروز آسیب هی اجتماعی در کشور مؤثر است و به عنوان یک نهاد تأثیرگذار به شمار می‌رود گفت : این اداره کل با  انجام فعالیتهای تخصصی خود  علی الخصوص در بخش پیشگیری از  آسیب های اجتماعی  طلاق، اعتیاد و ...  با برنامه های خاص و کاربردی به عموم و جامعه هدف خدمت ارائه می دهد.

مدیر کل افزود :بهزیستی در ۴ حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت های مردمی، مسکن و اشتغال فعالیت دارد که  این حوزه ها تا کنون  در تحقق سلامت اجتماعی گام های موثری بر داشته اند.

ایزدپور  در ادامه : سازمان بهزیستی کشور با تشکیل معاونت های تخصصی بدنبال اثر بخشی و ارائه خدمات تخصصی به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است و رویکرد پیشگیرانه و کاهش آسیب های اجتماعی از اصلی ترین اهدف سازمان بهزیستی است که علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در حوزه پیشگیری در حوزه اجتماعی  این امر از طریق اورژانس اجتماعی انجام می شود که حاصل فعالیت چندین ساله سازمان بهزیستی کشور در امور آسیب دیدگان اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی استان اقدامات اخیر اداره کل بهزیستی استان اشاره و بیان داشتند: راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) و افتتاح آن توسط رئیس جمهور، راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان /شهرستان گرمسار، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲(سامانه دیده بان)، الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز و موسسات غیر دولتی، افزایش سرانه مستمری مددجویان و معلولان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی با توجه به بعد خانوار از ۳۵۰ هزارتومان الی یک میلیون و ۱۰۰هزارتومان، افزایش کمک هزینه حق پرستاری از ۳۶۰ هزارتومان به ۶۱۰ هزارتومان از بهمن ماه ۹۹، واکسیناسیون افراد واجده شرایط مقیم در مراکز شبانه روزی از مجموع ۵۹۵ نفر، تهیه و تحویل ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز شبانه روزی توانبخشی به ارزش کلی ۱۵۰ میلیون تومان از اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی بوده است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران ارشد و پرسنل بهزیستی استان، شرکای اجتماعی، خیرین، دستگاه های اجرایی استان و کلیه ارجمندانی که در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با بهزیستی استان همکاری و همدلی می کنند، ارائه خدمات در بالاترین شکل ممکن و رضایتمندی ارباب رجوع را از اهداف والا در سازمان بهزیستی اذعان که این مهم جزء در سایه خرد جمعی، همدلی و همراهی به نتیجه نخواهد رسید بیان داشتند.

کد خبر 51298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد